R&D Marine tuotteet

Yleiskuva

R&D Marine on erikoistunut moottoriasennusten meluntorjuntaan, jossa joustava akselikytkin ja oikeat joustavat moottorituet ovat tärkeä osa. Oikein mitoitettu R&D vetolevy välittää tehon moottorista merivaihteeseen tasaisesti ilman turhaa värähtelyä ja melua.

Joustavat akselikytkimet, osa R&D Marine Ltd:n meluntorjuntasarjasta.

R&D joustava akselikytkin asennetaan merivaihteen ulostulolaipan ja akselin väliin vaimentamaan moottorista ja akselista tulevia melua aiheuttavia värähtelyjä. Samalla se suojaa merivaihdetta jatkuvilta vääntövärähtelyiskuilta. Vahingon sattuessa R&D joustava akselikytkin suojelee voimansiirtolinjan kalliimpia osia murtumalla ensimmäisenä, kuitenkin vasta vaarallisen kovan iskun sattuessa. Asennus ja linjauksen tarkistus on helppoa punaisen pultin ansiosta. Saatavana myös sovitusosia (adapter) erikoistapauksissa.


R&D joustavat vetolevyt.

Joustava vetolevy on yleensä piilossa vauhtipyörän kotelon sisällä. Sen tehtävä on siirtää moottorin voimaa vauhtipyörästä merivaihteen akselille samalla vaimentaen moottorin vääntövärähtelyjä. Näin vaihteisto kestää paremmin ja melu vähänee. Oikein valittuna ja asennettuna R&D joustava vetolevy kestää pitkään. Sen joustava elementti on tehty öljynkestävästä polyuretaanista joka ei ruostu eikä rämise.

Joustavat moottorituet

Joustavat moottorituet kaiken kokoisille (60-3200 kg) diesel- ja bensiini moottoreille.

  • Hyvä tärinän vaimennus
  • Säädettävä asennuskorkeus
  • Painonsieto mallista riippuen 14-910 kg / tuki
  • Kestää potkurin työntövoimat
  • Toimintavarma rakenne

R&D puristavat akselilaipat

R&D puristavat akselilaipat toimitetaan täydellisenä pultteineen ja muttereineen. Moottoriasennuksien asiantuntijat hyväksyvät vain R&D puristavia akselilaippoja. Itse teräslaipassa ei ole kierteitä, ainoastaan läpimenoreikiä kiristyspultteja varten. Kiristys tapahtuu itselukittavilla muttereilla joita voidaan tarpeen vaatiessa vaihtaa. Näin ollen laippa ei voi mennä pilalle "raudassa" olevien kierteiden hajotessa. Yleensä kunnon kiristys pulteilla riittää. Halutessa voi käyttää kiilaa tai lukitusruuvia

R&D adapteri

Valintataulukko ja hinnasto 2016

(PDF-muodossa)
(R&D adapteri ja R&D siirtokappaletta "Bobbin" ovat samassa tiedostossa)

R&D sovitusosaa "adapteri" käytetään kun merivaihteen ulostulolaipan ja R&D joustavan akselikytkimen mitat eivät ole yhteensopivia. Samalla joustava akselikytkin siirtyy taaksepäin riittävän pyörimistilan löytämiseksi. R&D "lankarullamallinen" siirtokappale, jonka molemmat päädyt ovat samankokoiset, käytetään muuten sopivan mittaisen joustavan akselikytkimen siirtämiseksi taaksepäin riittävän pyörimistilan löytämiseksi.

R&D siirtokappaletta "Bobbin"

R&D siirtokappaletta "Bobbin" käytetään R&D jousta- van akselikytkimen siirtämiseksi taaksepäin riittävän pyörimistilan löytämiseksi. Kun akselikytkimen kiinnityslaippa siirtyy väljempään tilaan sen asennus on helpompi suorittaa. Samalla akselin pituus lyhenee siirtokappaleen pituuden verran.

R&D tehtaan valitsema nimitys "Bobbin" on meillä jokseenkin harvinainen, varsinkin moottorivarus- steena. Siksi käytämme nimitystä "siirtokappale". Ulkonäöltäänosa muistuttaa paljon lankarullaa. Näin ollen syntyy helposti sanonta "lankarulla-mallinen siirtokappale", molemmat päädyt samankokoisia. Bobbin todella siirtää R&D joustavaa akselikytkintä taaksepäin. Nykyaikaisten merivaihteiden ulostulo- laippa sijaitsee usein niin ahtaassa tilassa, ettei halkaisijaltaan hieman suurempi joustava akselikytkin mah- dukaan siellä pyörimään. Siirtäminen taaksepäin antaa useimmiten reilusti pyörimistilaa ja samalla päästään jälkikäteen paremmin suorittamaan huoltotoimenpiteitä, kuten akselilinjan suoruuden tarkistaminen jne.